AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_COVER-PAIN-AVOINE_REVISION-DESKTOP_2021

A-DERMAn
tarina

Kaikki alkoi 1970-luvulla kun Pierre Fabre, Castresista kotoisin oleva farmaseutti jonka intohimona oli kasvitiede, valitsi kauran tutkimustensa kohteeksi. Kaura oli tuolloin unohdettu kasvi, mutta jota oli käytetty lääkinnällisiin tarkoituksiin jo yli kolmen vuosituhannen ajan. Tämä oli alku pitkälle tutkimukselle, joka jatkuu edelleen Lounais-Ranskassa.

Tämä DERMAtologinen kaura, ranskaksi Avoine, toimi innoituksena A-DERMAn nimelle. Vuonna 1982 syntyi tuotemerkin ensimmäisen tuote, kauramaitoa sisältävä Oat Milk Dermatological Cleansing Bar -palasaippua (saippua-aineeton pala), joka oli ensimmäinen laatuaan apteekeissa. Tämän tuotteen myötä syntyi myös kasviperäinen dermokosmetiikka...

Uusia ja innovatiivisia tuotteita kehitetään jatkuvasti ja ne ovat myydyimpiä ja lääkärien suosittelemia, sekä auttavat lääkäreitä ja kuluttajia tiettyjen sairauksien hoitamisessa:

 1993

Kaksinkertainen menestys: Dermalibour on markkinoiden ensimmäinen kuparisinkkiä sisältävä teollisesti valmistettu tuote, ja Epitheliale tarjoaa korjaavia ja rauhoittavia tuotteita herkälle ja ärtyneelle iholle. 

ETFAD (European Task Force on Atopic Dermatitis) on julkaissut yhteistyössä A-DERMAn kanssa S.C.O.R.A.D.-pisteytyksen. Se on atooppisen ihottuman arviointipisteytys ja ensimmäinen väline sen kehittymisen seurantaan. Nykyään sitä pidetään viiteasteikkona, jonka avulla voidaan tarkistaa atooppisen ihottuman hoitojen tehokkuus. Sitä seurasi vuonna 2009 potilaslähtöinen versio: PO-SCORAD.

A-DERMA on ollut edelläkävijä ottamalla kuluttajat mukaan kehittämään välineitä ja tuotteita, joilla parannetaan heidän hyvinvointiaan. Tämä on ollut alkumme ”potilaskeskeisyydelle”.

PO-SCORAD

A-DERMA on ollut edelläkävijä ottamalla kuluttajat mukaan kehittämään välineitä ja tuotteita, joilla parannetaan heidän hyvinvointiaan. Tämä on ollut alkumme ”potilaskeskeisyydelle”.
 

TUTUSTU PO-SCORAD-PISTEYTYKSEEN

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_SCORAD_2021 880x880

 1994

SCORAD toi markkinoille vuonna 1994 EXOMEGA -sarjan, joka on suunniteltu erittäin kuivalle iholle, jolla on taipumus atooppiseen ihottumaan. Lääkärit suosittelevat edelleen näitä tuotteita, ja niitä myydään maailmanlaajuisesti.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_EXOMEGA_REVISION-DESKTOP_2021 980x980

EXOMEGA on maailman myydyin A-DERMA-sarja

Exomega-sarjasta tuli maailmanlaajuinen menestys, ja sitä on sittemmin laajennettu tarjoamaan kattavia ratkaisuja kuivalle, atooppiseen ihottumaan taipuvaiselle iholle

TUTUSTU VALIKOIMAAN

 1998

16 vuoden tutkimusten jälkeen yksi Avena Sativa-kauran 300 lajista valittiin iholle parhaiten sopivaksi sen pehmeyden ja vaikuttavien ainesosien runsauden vuoksi. Tämä Rhea-lajike on puhdasta, valkoista kauraa, jota A-DERMA kutsuu Rhealba®-kauraksi. Siitä on tullut ainutlaatuinen ja vain meidän käytössämme oleva vaikuttava ainesosa sekä tuotemerkin tunnusmerkki. A-DERMA Laboratories käyttää sitä yksinoikeudella. Muuten se olisi todennäköisesti kadonnut.

Tutkijamme eivät kuitenkaan pysähdy tähän. Pierre FABREn innoittamana he tutkivat uusia vaikuttavia ainesosia hyvin nuorissa Rhealba®-kauran versoissa, joita kutsutaan SEEDLINGS-versoiksi.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_FONDATEUR-REVISION-DESKTOP_2021

PERUSTAJAMME SANAT

Olen aina ollut intohimoinen kasveja kohtaan. Olemme 15 vuoden ajan tutkineet erityisesti yhtä kasvia, joka hämmästyttää meitä jatkuvasti: Rhealba®-kauraa, puhdasta ja harvinaista valkoista kauralajiketta. Tämä arvokas ja ainutlaatuinen kasvi on A-DERMAn perusta. Työskennellessäni Bukarestin Pasteur-instituutissa ohran parissa tutustuin versoihin ja niiden erityisominaisuuksiin. Kauranversoja koskeva tutkimuksemme on johtanut hyvin rohkaiseviin tuloksiin, jotka avaavat monia uusia näkökulmia.

Pierre Fabre – perustaja.

■ 2009

A-DERMA Laboratories loi uuden vaikuttavan ainesosan: Rhealba®-kauranversouutteen nuoret tuoreet kauran versot korjataan 10–12 viikon iässä.Silloin vaikuttavien molekyylien, eli rauhoittavien flavonoidien ja tasapainottavien saponiinien, pitoisuus on suurin. Rhealba-kauranversot® takaavat tuotteen erinomaisen turvallisuuden. Niiden uutteessa ei ole havaittavia proteiineja.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_AVOINE_2021

Uusi aikakausi alkoi EXOMEGAn uudistamisen myötä. Seuraavan vuoden alussa, vuonna 2010, A-DERMAsta tuli itsenäinen ja se jätti DUCRAY-tuotemerkin. Kasviperäinen dermatologinen tuotemerkki pystyi luomaan oman alueensa yhdistämällä tieteen ja kasvit ja aloittamaan uusien markkina-alueiden ja maiden valloittamisen.

Ensimmäinen päätös oli kasvattaa Rhealba®-kaura luonnonmukaisesti.

Seuraava tärkeä päätös tuotemerkin kannalta oli etsiä vaikuttaville ainesosille kasvupaikka, joka ilmentäisi tuotemerkkiä. Monien vierailujen, selvitystyön ja museografisen tutkimuksen jälkeen Terre d'Avoine, kauran maa, avattiin vuonna 2013! Siitä lähtien vuosittain 3000 ihmistä ympäri maailmaa ovat tulleet tutustumaan A-DERMAan ja sen täysin valvotun lyhyen toimitusketjun historiaan.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TAD_2021 1202x500

TUTUSTU TERRE D'AVOINEEN, KAURAN MAAHAN

 

 2014

Kun intuitiosta tulee todellisuutta... A-DERMA on alusta alkaen suunnattu herkimmälle iholle, erityisesti huomioimalla lastentaudit. Useiden vuosien tutkimusten, epidemiologisten selvitysten ja mallintamistyön jälkeen herkästä ihosta tuli tieteellistä todellisuutta, kun sen määritelmä ja luokitukset julkaistiin arvostetussa JEADV-lehdessä (Journal of the European Academy of Dermatology and Venerology).

A-DERMAsta tuli dermatologisen kauran lähde hauraalle iholle ja yritys vakiinnutti paikkansa paremmin kuin koskaan.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PHYS-AC_REVISION_2021 980x980

Phys-AC:n käynnistäminen vuonna 2014

Vuonna 2014 julkaistiin myös Phys-AC, fysiologinen ihonhoitosarja akneiholle. A-DERMA tuli suurille maailmanlaajuisille markkinoille auttaessaan teini-ikäisiä!

TUTUSTU VALIKOIMAAN

 2016

Tuoteluettelo jatkoi kasvuaan nopeaa vauhtia A-DERMA PROTECT -aurinkotuotesarjan julkaisemisen myötä. Erityisen ”herkälle iholle” omistautumisensa ansiosta ja uuden vaikuttavan ainesosansa, Rhealba®-kauran kasviöljyn, ansiosta sarja on saanut huomiota.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PROTECT_REVISION_2021 980x980

PROTECT-aurinkotuotevalikoima

PATENTOITU SUN INNOVAATIO*, 7 vuoden tutkimustyön tulos: Rhealba®-kauran kasviöljystä peräisin oleva Barriestolide® vahvistaa ihon herkkää läpäisyestettä**. Yhdistettynä patentoituun* aurinkosuojayhdistelmään, joka sisältää vain neljä filtteriä, se suojaa herkkää ihoa UV-säteiltä.

*Patenttia haettu **In vitro-testi
 

TUTUSTU VALIKOIMAAN

 2017

Euroopan johtavilla dermokosmetiikkamarkkinoilla, Saksassa, kauramme valittiin vuoden lääkekasviksi!

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TEST-TEXTURE_2021 577x577

 2018

Vuonna 2018 luotiin arvoja ja sitoumuksia koskevat, ”Clean & Green” -periaatteet. Ne edellyttävät vain tuotteen tehokkuuden kannalta välttämättömien ja mahdollisimman paljon luonnollista alkuperää olevien ainesosien käyttöä. Tämä on johtanut uusimpiin innovaatioihin, kuten: EPITHELIALE AH DUO Massage Gel-Oil, CUTALGAN tai EXOMEGA CONTROL EMOLLIENT SPRAY

Palaa alkuun